• Over ons
  • Aanmelden
  • Praktijkinformatie

Dry Needling

Dry Needling  is een aanvulling binnen de fysiotherapie, die zich richt op behandeling van klachten in het houding- en bewegingsapparaat. Met Dry Needling worden spierverhardingen ontspannen, door het gericht prikken binnen de spier met een naaldje.   Een spierverharding  is een pijnlijke plek in een spier, die naast de plek zelf ook pijn op afstand kan veroorzaken.Spierverhardingen kunnen zich uiten in bewegingsbeperkingen, stijfheid, verminderde spierkracht,  pijnklachten en pijnontwijkend gedrag.Onze behandeling is gericht op het ‘deactiveren’ van de spierverhardingen.  Vaak breiden de klachten zich dan uit naar andere spieren. U krijgt na de behandelingen oefeningen voor thuis om de mobiliteit te onderhouden.  De Dry Needling methode maakt deel uit van de algehele behandeling fysiotherapie. Indien u aanvullend verzekerd bent vallen ook de kosten voor Dry Needling hieronder. MPS staat voor Myofasciaal Pijn Syndroom en kan ontstaan door;

• Acuut; door een verkeerde beweging of een trauma(ongeluk)
  • Chronisch; door een langdurig verkeerde houding of overbelasting
  • Langdurig overbelasting van bijvoorbeeld arm/nek en of schouder KANS(klachten aan arm nek of schouder) voorheen RSI
  • Overbelasting bij sporters
  • Beschadiging van weefsel zoals bij een meniscus of een hernia
  • Na immobilisatie bijvoorbeeld gipsverband
  • Psychologische factoren; stress, depressie, onrust en vermoeidheid
  • Voetafwijkingen of verschillen in beenlengte.